Řeřicha obsahuje spoustu vitamínů, pomáhá při ledvinových potížích, zánětu močového měchýře, čistí dýchací cesty a podporuje trávení. Za oknem ji můžeme na savém papíru nebo vatě pěstovat celý rok a mít tak stále po ruce čerstvou zeleninu.

 

Řeřichová pomazánka

100 g másla, 100 g taveného sýra, 1 hrst nasekané řeřichy, 1 hrst nasekané pažitky, 3 bílky uvařené natvrdo, špetka soli, špetka pepře, špetka Vegety

Máslo a sýr vyšlehejte do pěny, přidejte jemně nasekané bílky, řeřichu, pažitku, sůl, pepř a vegetu. Všechno smíchejte a podávejte s pečivem.

 

Polévka z hrášku a řeřichy

450 g mraženého hrášku, 80 g čerstvé řeřichy, 850 ml zeleninového vývaru, šťáva a kůra z menšího citronu, 4 lžíce hustého bílého jogurtu, sůl a pepř na dochucení

Všechny přísady kromě jogurtu a ledu vložte do mixéru a několik minut mixujte, dokud nevznikne hladká směs. Pokud chcete, můžete ji ještě ochutit. Pak už jen pokapejte jogurtem a podávejte.

 

Špenátový salát s řeřichou

100 g špenátových listů, 50 g řeřichy, 80 g nízkotučného sýra cottage, sůl, lžíce olivového oleje, 10 g piniových oříšků, 1 lžička vinného octa, 1/2 lžičky cukru, 1/2 lžičky tabaska, 1 malý stroužek česneku, malá cibulka, bazalka

Listy špenátu a řeřichu omyjte. Z vinného octa, oleje, cukru, tabaska, utřeného česneku a soli si připravte zálivku. Listy špenátu a řeřichy smíchejte se zálivkou a připravte na talíř. Přidejte sýr a cibuli a posypte sekanou bazalkou a piniovými oříšky.