Podobný systém prodeje jsme vyzkoušela zahradnická centra už v loňském roce pro oblast ochrany rostlin a z tohoto osvědčeného modelu vychází také postup sestavování koncepce prodeje hnojiv a výživy.

Jak to vypadá v praxi? Budete-li například potřebovat teď na jaře přihnojit záhon s jahodami, nepotřebujete vědět, jak se konkrétní přípravek jmenuje. V regálu s hnojivy si podle informačního banneru v horní části vyhledáte místo věnované užitkové zahradě, konkrétně drobnému ovoci, a přímo pod bannerem pak najdete soubor výrobků určených pro tento účel. Záleží pak už pouze na vás, zda dáte přednost kapalnému hnojivu rozpustnému v zálivkové vodě, nebo zvolíte raději pevné hnojivo pro zapracování do půdy. Stejně tak si můžete vybrat mezi organickým BIO hnojivem, nebo minerální variantou.

 

Police, koše a palety

Kromě výrobků dodávaných v krabicích a lahvích, které najdete v každém zahradnickém centru v regálech, pro vás máme připraveny také výrobky v menších sáčcích. Protože tato balení jsou objemnější, zvolili jsme pro jejich uspořádání drátěné koše doplněné o informační tabuli s jednoduchou charakteristikou každého výrobku. Nemusíte tak už na obalu pátrat po tom, k čemu je výrobek určen a jak se aplikuje, protože ty nejdůležitější informace jsou uvedeny v jednoduchém přehledu přímo nad košem.

Aby byl sortiment výrobků kompletní, je součástí nového konceptu také prodej z palet. Na nich najdete ta největší balení výrobků – ať už jde o hnojiva v plastových pytlích a minerální hnojiva v kbelících nebo třeba koňský hnůj, který určitě využijete ve větším množství.

 

Kritérium: druh rostliny

Naší snahou při vytváření nového konceptu prodeje hnojiv a přípravků pro výživu rostlin bylo zjednodušení orientace zákazníků při výběru konkrétního přípravku. „Koncept jsme pro zahradnická centra připravovali několik měsíců,“ vysvětluje Jiří Janeček ze společnosti AGRO CS. „Rozhodovali jsme se mezi různými kritérii uspořádání – volili jsme mezi členěním podle druhů, podle produktových řad, podle způsobu balení, ale nakonec jsme se rozhodli právě pro variantu třídění podle druhů rostlin.“

Věříme, že toto řešení se osvědčí i u zákazníků. Potvrzuje to i paní Věra, kterou jsme v době přípravy tohoto článku zastihli při výběru hnojiva pro orchideje. „U pokladny mi řekli, že všechna hnojiva najdu v této části prodejny, a jsem překvapena, kolik různých přípravků existuje. Vyhovuje mi, že si můžu na jednom místě v klidu vybrat ten nejlepší produkt. Já dávám přednost tekutému hnojivu a tady mám na výběr i mezi balením v rozprašovači a tekutým přípravkem do zálivky.“

 

Přehled na první pohled

Nový způsob prodeje hnojiv je důležitý také pro nás, pracovníky zahradnických center. Protože se vám vždy snažíme poskytnout nejlepší informace a spolu s vámi vyřešit vaše zahradní problémy co nejefektivněji, můžeme vám na jednom místě nabídnout různé alternativy a představit vám konkrétní produkty – rozhodnout se ale musíte už sami. Například problém s nedostatečným kvetením balkonových květin můžete vyřešit dlouhodobě působícím hnojivem přidávaným do výsadbového substrátu, kapalným hnojivem přidaným do zálivky, nebo hnojivými tyčinkami, které jednoduše zapíchnete do truhlíku. Opět vám dáme na výběr také mezi variantou organickou (přírodní) a minerální (chemickou) a vy přesto nebudete muset složitě hledat na různých místech zahradnického centra.

V neposlední řadě je no

vý koncept přínosem také v tom, že pracovníci zahradnického centra vidí na první pohled, které konkrétní výrobky je třeba doplnit nebo jsou dokonce vyprodány. Díky tomu budeme mít pro každého z vás i ve vrcholné sezoně připravenou komplexní nabídku výživy pro celou vaši zahradu – od živého plotu přes trávník a balkonovky až po pokojové rostliny. Nakonec – přijďte se přesvědčit sami, zda se nám náš nový záměr podařil!